måndag 28 april 2008

jobba, plugga, sova

Ja det är ungefär vad som står på min dagsagenda nuförtiden...
Konstigt nog känns det som att jag har mer koll på läget än någonsin, mer tid och mer ork, mer fokus.

På söndagen storstädade jag huset och bytte i sängarna, jag vägrar vara bakis....
Efter en pizza och lite slötittande på tv så skrev jag om referenslistan till vår c-uppsats (vilket tog en timme) och sen stupade jag i säng....

I morse vaknade jag och Aron innan klockan ringde, dvs ungefär runt kvart över 5.... så vi gick ner så att Ivar skulle få sova lite till. Det konstiga är att det inte ens kändes jobbigt att gå ner då, nästan bara skönt.
Sen har jag jobbat mellan 7:30 och 15:30, när jag kom hem drog jag bort lite ris som låg kvar sedan jag klippte äppelträden. Efter det grillade vi hamburgare och syrran kom på en visit.
Sen cyklade jag och Doris runt sjön, och efter det oljade jag in sandlådan..
nu ska jag "bara" fixa lite inför skolan imorgon sen ska jag duscha och krypa i säng...

Ni ser, hade jag varit ledig, eller "bara" haft skola hade säkert min dag sett betydligt mindre effektiv ut.

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Sen är det ju så ljust ute nu också så man orkar mer!
Skönt att det har vänt iaf!=)