måndag 7 april 2008

snö, feber och tuberkulos

Men herregud, vad fasen hände, vi skulle ju få vår nu!
Vårkänslorna hade ju just börjat spritta i kroppen och så kommer detta föbannade bakslag.
Kan ju bara säga att ibland är det tur att vi är så senfärdiga som vi är, inte orkade vi byta däck i går heller, och det var ju tur med tanke på dagens snöfall.
Idag är en sån där tung trött dag,
Marcus snusar sött i soffan här brevid, han har drabbats av dödsfebran och ligger i stort sett för döden som det ser ut nu. Konstigt det där med karlar och feber, jag tänker på det faktum att alvedon helt enkelt inte biter på den..... Nej då, jag ska inte alls dumma mig nu, han har faktiskt ganska hög feber stackarn, och det är ju inte alls kul. Men tur att barnen är på dagis så att han får sova bort den lite, brukar ju vara det enda som hjälper...
Själv är jag tung i huvudet, trött och seg, inte ens kaffet hjälper.
Har försökt mig på lite skolarbete, men det gjorde mig bara mer trött av nån konstig anledning.
Snart ska jag hämta barnen, sen ska jag in till borlänge för att ta ett tuberkulos test (nej jag har inte drabbats av det, men jag måste veta om jag har vaccinerat mig eller inte)
Usch vilken tråkig dag, kan det inte bli kväll snart så man får krypa till kojs igen.....

1 kommentar:

Svea sa...

Ta hand om Marcus stackarn! Vi kvinnor kan nog inte föreställa oss hur tungt det måste vara när en man är riktigt sjuk! :)

Hoppas att ni får en skön vecka!