onsdag 23 april 2008

Fyndat

Ibland gör man riktiga fynd, helt gratis.
Var hem till mormor härom veckan, och hon höll på att rensa lite grejer
efter min gammelmormor.
en massa skräp som hon sa.....
Visst va, det skräpet ska jag ha sa jag då.

Och skåda vilka vackra tallrikar.
Inte kan väl det här vara skräp???


En söt liten tallrik, kanske att lägga upp sommarens första hallon i sen


Den här är jag nästan mest kär i , det är en gustavsberg anno någon gång för länge sedan


Och denna slitna gamla skönhet, har säkert några år på nacken
Uppsala Ekeby, riktigt vackert fat. Är personligen mest förtjust i färgen



Och så paradnumret, en riktigt gammal skål, lite större storlek. Det är en Gustavsberg som min gammelmormors farmor har haft i sin lilla stuga... Helt otroligt...

Inga kommentarer: