måndag 21 april 2008

Vårkänslor

Åh vilken dag det har varit, helt underbar..
Först gick jag och Jenny 7:an i Gagnef med hundarna, en härlig tur, men jag måste erkänna att kondisen inte är vad den brukar ha varit (äh okej jag erkänner, har väl egentligen aldrig haft nån kondis) det sög ganska rejält i vaderna upp för sista backen...

Sen hem och kratta lite löv, trädgården har gjort sig förtjänt av en storstädning...
När pojkarna kom hem från dagis var vi ut med crossen och fyrhjulingen, det gick bra tills vi upptäckte att bensinen var slut i Arons fyrhjuling, typiskt. Det innebar att jag fick skjuta honom hem( ännu en uppförsbacke, jävlar vad benen fått jobba idag).

På kvällen kom syster hot med C och Lilla O och grillade. Äntligen!!
Marcus brukar kalla oss för systrarna gourmet för att vi har så många tillbehör och gotta till maten jämt och idag var inget undantag minsann.

Har verkligen saknat det, det där uppsluppna umgängesklimatet som råder under sommartider. Alla bara "tittar förbi" hos varandra, man äter tillsammans, en liten spontangrillning bara för att vädret tillåter, en liten tur till badplatsen eller till stan för en god glass.....Så härligt, så borde det vara året om!

Nä nu väntar sängen på mig, jag hör hur den ropar .... -snääälla malin kom och lägg dig, täcket är så svalt och skönt och kudden alldeles fluffig... kom, kom lägg din trötta lekamen här hos oss..
Fast egentligen låter det nog så här.....
- snälla Malin, kan du inte byta lakanen nu, och låt oss vädra lite, kom och lägg dig och känn gruset skava mot ryggen, se hur kvalstrerna dansar i kuddvaret....

Fast en säng är ju alltid en säng, och nu hägrar den trots sitt solkiga lakan och massinvandringen av kvalster....

Godnatt....

Inga kommentarer: