söndag 6 april 2008

söndagsfrukost.

I dag har vi mysmorgon pojkarna och jag, har gjort en riktig lyxfrukost och så äter vi framför tv:n
Pojkarna fick ägg och maerikanska pannkakor med smör och sirap på mmmmm
mamman äter oxå pannkakor och dricker kaffe med mjölk...
pappan har fått sovmorgon, (det var nämligen hans tur idag) och Doris verkar oxå ha tagit lite sovmorgon för henne har vi inte sett till än.
idag ska vi fortsätta vårstädningen av gården, och bilarna.
-köra iväg vinterleksakerna
-städa ur silverbilen
-eventuellt byta däck på båda bilarna (nu kommer det väl ingen mer snö?)



Usch va hemskt förresten med den där 10-åringen som är borta, måste vara det värsta som kan hända föräldrar, att ett barn är spårlöst borta.
En gång när Ivar var liten försvann han från gården när vi var ute och lekte, jag tror aldrig jag varit så rädd. Jag fick panik och vågade inte ens väcka Marcus för jag var rädd för att han skulle bli arg. Så jag sprang runt ute och ropade, försökte tänka på vart han skulle ha kunnat gå och vart det var farligast om han hade gått, älven, vägen eller sjön.... Fy vad hemskt det var.
Men rätt var det var så såg jag honom stå i förrådsfönstret och vinka glatt, han hade låst in sig där för att kunna ta sig en glass utan att jag skulle se det.
Då var världen underbar igen....

Nähä nu slåss dom i vardagsrummet, ska nog gå in och sära på dom innan Aron biter Ivar.

Inga kommentarer: