måndag 7 april 2008

Road rage...

Nu är det ett faktum, jag kan inte längre kontrollera min ilska i trafiken!
Förut har den varit begränsad till svordommar, slå i ratten, skrika på sin höjd, men idag brast det och alla uppdämda känslor stormade över...
Scenario:
Står vid utfarten från MAX, ni vet där det är så svårt att komma ut för att det kommer bilar från alla håll heeela tiden. Ser en glugg och med tanke på att det är ett farthinder åt det hållet så skyndar jag mig ut.
Gubbjäveln i bilen som kommer från det håller måste ha flugit över farthindret, enbart för att jag INTe skulle hinna ut... sen låg han och formligen slickade mig i röven genom hela rondellen som för att ytterligare bevisa att jag inte borde ha kört ut framför honom...
Va fan, det är faktiskt 50 på den där vägen och enligt mina beräkningar måste gubben ha kört minst 100....MINST!!!!
Så vet ni vad jag gör?
Jag tvärbromsar, så att han nästan kör in i mig (fan va skönt om han hade gjort det, då jävlar skulle han fått veta att han levde) och sen kommer det värsta, och det var här jag passerade gränsen för vad som är okej
JAG PEKADE FINGER!!!
HA!!!
vet ni vad gubben gör då? Han skyndar sig att byta fil så att han kan köra om mig, och så sträcker han ut tungan.
Men herregud, efter att ha fått fingret så lipar han åt mig.
Sen ligger det ju en buss framför honom, så i kupolenrondellen kommer vi upp jämsides, men då vågar han inte titta på mig....
Hade det funnits nån rättvisa så hade han kört i diket och jag hade kunnat stanna och lite nonchalant sagt
- jasså nu sitter du lite i skiten va Gubbjävel!!!

Oj, vad mycket man kan ordbajsa om en egentligen ganska ointressant händelse.
Jag säger bara... fram för fler fingrar i trafiken, sträck ut fulfingret lite då och då, det är faktiskt ganska befriande......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha....
gumman, jag känner igen mig så väl i det där. Men visst är det skönt att få ur sig det som bubblar upp?

Svea sa...

haha, tack för morgonens goda skratt! :)