fredag 25 april 2008

Jobba!!!

Fasen va kul det är att jobba.
Hade faktiskt glömt bort hur roligt det är att faktiskt känna sig behövd!!!
Har gjort min andra dag på nya jobbet idag, och det är över förväntan.
Trivs så bra med all personal, det är sån sammanhållning i gruppen. Läkarna är underbara och berättar alltid för mig vad de gör och varför. Idag fick jag en fördjupningslektion i lumbalpunktioner av Dr. Katarina!!! Superkul att odm tar sig tid att undevisa mig, en undersköterska... det är det som är charmen med den här avdelningen, den där omtalade sjukhushierarkin finns liksom inte.

Efter jobbet drog jag förbi Coop stormarknad och handlade, jag ska fan aldrig mer sätta min fot där är så less på att ALLTID råka ut för avstämning... och då menar jag inte för att jag skitit i att scanna in varorna.
Nej då, men hur kul är det att stå där med tusen kassar mat, två skrikiga ungar och en stressad make för att sedan få packa upp varenda pinal igen... snacka om dubbelt arbete.
Dessutom är det fan inte billigt där, nä tacka vet jag Ica Maxi...

Efter lite grillning och läggning av två busiga barn ska jag krypa ner i soffan med ett glas kallt vitt vin och tidningen....

Imorgon blire badning på paradiset och sen hela huset gnuggar.... min partner in crime Åsa påpekade lite fint i går att det blir 13 timmars alkoholintag... hmm varannan vatten kanske.
Återkommer med rapport på söndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det? =)
Känns skönt att göra nånting mellan pluggandet oxå...

Anonym sa...

Vi syns på gunget ikväll! Det kommer att bli super! Kram kram!