onsdag 16 april 2008

sjukdom och elände..... än

Den här himla sjukan börjar faktiskt ta knäcken på mig nu....
Är så less på att vara sjuk.
Ni vet hur karlar brukar säga...- ni fruntimmer säger att det gör så ont att föda barn, men då har ni aldrig varit riktigt förkylda!!!
Mmmm, jag är faktiskt beredd att hålla med.

Idag har jag i alla fall utnyttjat min tid i soffan med att göra klart lite skoluppgifter, alltid skönt nar man får bocka av lite i "to do" listan.
Nu ser huset ut som sju svåra år efter att vi legat sjuka så länge, så det är nästa punkt på listan. Men det får faktiskt vänta lite till.
Imorgon bär det av till Gävle, hur jag nu ska få till det!
Morgonen är ju värsta tiden, då mår man som sämst. Funderar på att ställa klockan på 5, ta ett par magnecyl och hoppas på att dom har gjort underverk tills det är dags att gå upp på riktigt.
Sen får jag väl helt enkelt hålla ut.... det ska nog gå.
Har ju faktiskt gjort det förr, genomled ett monsterlångt litteraturseminarie med 39 graders feber. Det är tur att man inte är man, då hade man ju aldrig orkat det (blink blink).
nä nu måste jag försöka få nåt i magen och hinna ta en powernap innan barnen kommer hem från dagis igen. Tur att dom är friska i alla fall.

Inga kommentarer: