söndag 20 april 2008

håller nollan

Japp, det är faktiskt sant.... jag har inte kört en enda tenta, inte ens dom i läkemedelsräkning där man MÅSTE ha full pott....
Jag måste säga att jag är rätt stolt, det värsta är (om man nu ser det som en nackdel) att jag faktiskt nästan aldrig "pluggar". Jag är noga med att göra alla arbeten som ska lämnas in och så, och att alltid göra mitt bästa i grupparbetena, men jag har nog aldrig verkligen tentapluggat ordentligt.

Jaha, det var dagens dos av skryt..... men vafan, lite stolt måste man ju få vara...

I övrigt har helgen varit toppen, eller nästan bara toppen i alla fall. Lite trista nyheter har man fått, men det var inget oväntat och inte heller något som jag har makt att förändra, även om jag skulle vilja. ( läs syrrans blogg om bitchslaps, precis så känner jag)

Höll på att stryka med idag när jag klippte äppelträden, nu har jag lärt mig att man inte ska ställa stegen mot gungställningen. Helt sjukt, jag lyckades välta gungställningen, klyva bäbisgungan i fallet och ändå landa på båda fötterna... måste sett helt galet ut för Ivar skrattade så han skrek.
Aron blev mest bekymrad över att gungan vart paj... äh mamma får köpa ny.

Lilla Ella kom på oväntat besök, det var så kul... sötaste sessan i stan ju.
Hon är söt som socker, man blir nästan sugen på en till..... tyvärr verkar det ju inte finnas nåt som heter flickgaranti.

Nä nu ska jag ägna lite tid åt vårt senaste grupparbete, en broschyr som nyblivna mor och far föräldrar kan få från BB. Lite om amning, vad som gällde förr och vad som gäller nu, samt bemötande och lite sånt.

Tack och hej

Inga kommentarer: