söndag 1 februari 2009

Sunday bloody sunday...

Söndagskväll.
Vad är det med söndagar egentligen? Dom är ju såå tråkiga.
Det borde ju bara vara skönt med en ledig dag, men att den där jävla måndagen väntar och flåsar en i nacken förstör ju hela nöjet med söndagen.
Det är bara en transportsträcka till måndagen!
Det enda bra med söndagen är ju morgonen, men sen går det bara utför.

Helgen har i alla fall varit bra!
fredagen hade vi pokerkväll med grannarna, åt en massa mat och pratade hela kvällen. Det gick nog åt en och annan flaska vin oxå nu när jag tänker efter...
Mycket trevligt, och seriösa jag hade till och med dragit till och gjort efterrätt. God pannacotta med hallon och vit choklad.

lördagen tog vi det lugnt, gick på kalas hos syster och åt en massa tårta. Aron klagade över ont i magen på kvällen, men insåg till och med själv att det berodde på dom 3!! bullarna och all tårta han åt hos motter. Han sa " aj, ont magen... ja ha ätit såå micke bullor och tåta hos motter".
Så söt lillskrutten.
På kvällen assisterade jag Åsa i lite förfest, även om jag var nykter och man rent tekniskt kanske inte kan kalla kaffe och samtal för förfest...

söndagen tog jag och Ivar en långpromenad (har man 50 cm långa ben räknas faktiskt 1 km som en långpromenad, och då menar jag såklart Ivar) till morbror Rickard och drack kaffe och lekte lite. Pappan och Aron var på innebandymatch istället.
På kvällen åt vi hemlagad thaimat, Aron åt kaleabmacka (smörgås med kaviar) och yoghurt.

Skön helg. Det bästa av allt: Barnen har varit sams nästan hela helgen... snacka om husefrid.

Inga kommentarer: