måndag 23 februari 2009

söt som socker



Så här såg Aron ut när jag hämtade honom på dagis förra veckan, söt va.
Hans avdelning är nog en av världens bästa, fröknarna är så mysiga och dom hittar på så mycket bus med barnen.
Idag är stora pojken sjuk, han hade ruskiga feberdrömmar inatt. Det var hemskt.
Han skrek när han såg mig, det var som att han inte ens såg att det var jag. Vi fick väcka upp honom och ta med honom ner till soffan istället. Men sen har han sovit bra hela natten och idag känns han nästan feberfri. Bra det, för på onsdag sticker vi till stugan i Gopshus och ska åka lite skoter. Sen blire vasaloppet på söndagen. Alltså att titta på! Farfar Kalles stuga ligger alldeles brevid spåret, så man kan nästan sitta i soffan och kika på åkarna utanför fönstret.
Ska bli ksönt att komma hemifrån en sväng faktiskt.

Idag börjar min nya kurs, beroendelära. Verkar jättespännande faktiskt. Jag kommer nog aldrig sluta skolan som det ser ut nu. Tyvärr kommer väl CSN säga ifrån till slut. Synd att man inte kan läsa hela livet. Fatta vad smart man skulle bli, och va skönt livet skulle vara.

Att Veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap // Konfucius


3 kommentarer:

Fru Bes Blogg sa...

haha gängstryk!! Du har en sån bra ironisk humor :-)

Fan va mysigt med vasaloppet, det är nåt speciellt att vakna på morgonen och ligga och mysa i soffan med en kopp varm chocco, och lyssna på Jacob Hårds röst...

/Fina

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tack för din kommentar om krupp :) Idag fick jag äntligen Betapred utskrivet, det känns skönt. Det är så drygt att åka in varje gång. Sist vi var på akuten var det dessutom jag som sa vad han skulle ha ;)
Ha det gott,
Kram Therese

Piffa och Puffa sa...

Det är första gången jag är inne på din blogg. Lovar att det inte är den sista. Ska kika runt mer nu.
Kramar Anette