onsdag 18 februari 2009

Vi är alla lite sinnessjuka

man har en del konstigheter för sig, det har alla människor. Det kan vara allt från oskyldiga "inte gå på a-brunnar" till rena tvångstankar.
Jag har en del tok för mig jag med, en del har jag inte ens varit medveten om tidigare.
Tex:

- jag sjunger "den som äter palsternackor han går inte av för hackor... osv" tyst för mig själv i huvudet medan jag borstar tänderna... har ingen aning om varför, men jag har en förnimmelse om att mamma brukade sjunga den när jag var liten.

- Jag måste ha vattnet på när jag kissar, det vet jag att det är mammas fel för att hon alltid lät som en vattenkran när man var liten och skulle kissa. Det tror jag är rätt vanligt faktiskt.

- Jag äter inte det sista hörnet på mackan, hamburgaren osv. Vet inte varför!

Underligt det där när man tänker på det. Men det är ju något man utför varje dag, alla dagar i veckan utan att man ens reflekterar över det konstiga i det hela.

Vad har ni för konstiga "ticks", tvångstankar eller vanor?

dagens visdom:
I am always willing to learn, however I do not always like to be taught.
// Sir Winston Churchill

2 kommentarer:

Eva-Britt sa...

Stackarns barn vad jag har förstört dej:-), Sången sjunger jag fortfarande då och då när barnbarnen är här och hjälper mej göra mat, (jag tror den kommer från Klas Klättermus)
Mamma

Stolt Mamma sa...

Haha lite som att pappa präntat in "Alla vi båda, seglar i en låda. Båda vi tre, följer med" i huvudet på mig.
Eller "Mördarbertas bullar är fyllda utav blooood"