torsdag 29 januari 2009

från stylad till mammtofs??

Det nya livet som "kvinnan som har en frisyr" börjar ta knäcken på mig!
Det här med plattänger, god damn it vilket jobb.
Det tar säkert minst 30 minuter för att ta sig igenom hela mitt hästtagel, och då har frissan ändå klippt bort en massa hår och jag har införskaffat en ny tång som blir 230 grader varm.
Utan plattångsbestyret ser mitt hår bara ut som vanligt typ. Jag vill att det ska vara sådär platt och fint och glansigt hela tiden.
Alla goda tips emottages med största tacksamhet. Alla genvägar ni andra med platt fint hår kommit på vill jag veta.
Give it to me....

Borta är dagarna då man kunde kliva ur sängen och ut genom dörren.
Eller, det kan jag väl ändå, den gamla hederliga mammatofsen funkar ju alltid.
Men det är så kul att för en gångs skull vara lite fixad i håret.

Nu mina kära vänner kommer ett litet avslöjande....
Det ska skrivas nu, svart på vitt. Nu ska det präntas ner så att jag inte kan dra mig ur..
Efter en seriös (?) överenskommelse på fyllan har nu det lilla fröet vuxit till sig och slagit rot i min förvirrade skalle.
Här kommer det:
Jag ska .....

Springa tjejmilen i augusti !!!

6 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Fin bakgrund!

Eva-Britt sa...

jag tycker du är lika fin vare sig du har rufs, tufs eller plattad.
Mamma

Anonym sa...

F*N vad nice Malin, nu har du skrivit det här oxå, så då finns det ju verkligen ingen återvändå...mohaha!!! ;-)
Jag har precis kommit på att det här är första sommaren på LÄNGE som jag inte är gravid, eller ammar & då slår jag på att ge mig en utmaning ist...bra va? ;-)
Men vad sjutton, man kan väl dricka lite vin ändå...får väl vara seriös i veckorna, eller??

Å så kan jag säga som så, du är vacker hur du än ser ut i håret Puss på dig!!
Puss på dig gumman!!

Fru Bes Blogg sa...

jag vill oxå ha en platt, fint, glansigt hår MEN örk int så det blir ofta mamma-tofsen, men ibland slår jag på stort och har utsläppt men då har jag mössa... jag vill ha en personlig stylist, en personlig frisör, en personlig tränare, en personlig makup-are, en personlig kockare, en personlig inredare SEN är jag nöjd! är du sugen och bli det åt mig?

Ojoj tjejmilen?! kul! tränar du nåt?

/Tjock-Fina from Gustafs City

ivaron sa...

Ja då Liselotte, nu finns det fan ingen återvändo... och du sitter lika mycket i skiten som jag, för jag tänker då inte springa själv.
Vi måste köpa lite nya kläder till den stora dagen sen oxå, för visst ska vi väl färgmatcha???

kram kram

Fru Bes Blogg sa...

jag åt oxå potatisgratäng idag... men hur gott är det inte då?! man måste ju få njuta några dagar i veckan! Jag dricker inte vin dock, jag vet ´, jag är bra..... MEN jag sitter och häver i mig X-Cider istället... gött sörru.. nu blire husgung...ooooo vad jag kommer ångra mig imorgon!!!