torsdag 22 januari 2009

Tant Malin

Jag sitter och tittar på konståkning.
Hur "tant" är inte det?
Fattas bara bridgeblandningen och stickningen så är jag en komplett tant.

Det där med vuxenpoäng. Man börjar ju närma sig 30 strecket nu, så då räknas man väl som vuxen? Trots det tänker jag hela tiden " när jag blir vuxen"....

" När jag blir vuxen blir jag nog ekonomisk"

" när jag blir vuxen kommer nog pengarna få stå kvar på sparkontot längre än en månad"

"när jag blir vuxen ska jag klippa mig en gång varannan månad"

" när jag blir vuxen ska jag ha koll på mina fonder och försäkringar"

Men va tusan, nu är jag ju vuxen! Inte fan kommer det där naturligt bara för det.
Det enda vuxna med mig är väl i så fall att jag kan ha sprit i barskåpet utan att man har planerat för fest... och så att jag löser korsord och tittar på konståkning då.

1 kommentar:

Svea sa...

Ja, det där sodukoskiten du håller på med gör dig vuxen så bägaren rinner över!