lördag 17 januari 2009

för jag har tagit examen

Examensdag!!!
ja hörrni, idag har jag tagit examen. Det blev en fin dag, nästan lite vemodig.
Tänkte lägga in bilder på min fina brosch som jag kömpat för i 3 års tid.
Det kommer efter att jag stökat klart med alla festligheter.
Tänkte bara inflika med ett inlägg om vad jag fått för examenspresenter idag.

Av Älskade Marcus och pojkarna fick jag min efterlängtade TRIWA klocka.
Precis så blå och snygg som den ser ut på bilden... Tack älsklingar.





När jag kom hem efter att ha inhandlat lite grejer till examensfesten imorgon var mamma här.
På bordet stod ett paket...
En gång för nån månad sen sa jag att jag gärna ville ha en sån där eldkorg som man kan elda ved i ute i trädgården. Dom är ju sååå fina.
Det hade hon lagt på minnet, så nu har jag fått en eldkorg. Vi proveldade den jag och maken här på kvällen och det var verkligen precis så mysigt som jag tänkt mig.
Så tack snälla mamma och pappa. Det var en jättebra present, jag är supernöjd!!!

imorgon väntar kalas och festligheter. ska bli roligt!
Som vanligt är jag lite stressad över en massa saker.
- kommer maten att räcka
- kommer vinet räcka
- hinner jag städa hela huset och laga mat innan gästerna kommer?
- kommer gästerna ha roligt...

Men så sa min kloka lillasyster en bra sak.
- varför är du stressad? Det är väl du som ska bli firad och inte gästerna!

Det har hon rätt i, så jag tänker skita i om det är lite stökigt när dom kommer, och tar maten slut så finns det en korvmojje i centrum...
Jag tänker ha trevligt bara.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS !! hoppas du får en trevlig dag imorgon :)

/M

Anonym sa...

Grattis gumman!
Vi får se till att hälsa på varandra lite mer för skojs skull nu när vi gått ut skolan.
=D

Stolt Mamma sa...

Oj, inte visste jag att jag kunde häva ur mig så kloka saker. Men det lät fan bra klokt när jag läste det själv =) haha!
Vi hade superkul igår!Hoppas att alla andra också hade det!
KRAM

Anonym sa...

TACK Malin för igår!!
Så himla trevligt!!!
Kram, kram!!!

Sussi sa...

Grattis!
Blir väldigt imponerad av dig ska du veta.
Vilken disciplin du måste ha.
2 barn och lyckas ta examen så där utan att kugga någon tenta.
Cred!

Kram kram!