måndag 19 januari 2009

Min helg i ord

Helgen som varit:

Fredag=examensdag.
Otroligt fint i kyrkan, om än lite väl långdraget. Det tyckte i alla fall mina barn. Efter det tog vi en snabb lunch på IKEA med det tappra gäng som tagit sig ända till gävle för att i 3 minuter se mig ta emot en brosch. Tack snälla ni!!!
Broschen hade jag för övrigt på mig under hela dagen... så stolt!
Sen var det bara att dra sig hemöver och städa inför lördagens festligheter..

Lördag=partydag.
Hade öppet hus på dagen, då kom släkten förbi och åt lite soppa och mammas goda hembakta bröd, drack lite vin och åt av min systers goda bakverk. Trevligt!
Fick så mycket fina presenter och är väldigt nöjd med alla. Tack ännu en gång!
På kvällen drog vi i ytterligare en växel och tog fram bålen och ölen.
Det blev mycket trevliga skratt, en hel del rökpauser och ett lagomt mått alkohol.
Tack alla kära vänner för en trevlig kväll och fina presenter...
Den bästa presenten? Dagen, festen folket.

Söndag= softardag.
Som sig bör var jag uppe med tuppen... not! Ivar vaknade kl 9:30 och konstaterade snabbt att det var skönt att inte Aron var hemma. "Annars hade han ju väckt oss nu mamma"
Eftger en hel del städande och burkplockande (varför kan inte alla dricka samma sak? Så slipper man sortera så jävligt) fick vi nog och flydde hemmet.
Jag och Ivve drog på kupolen och ställde om armbandet på min klocka. Helt otroligt, killen i kassan tog inte ens betalt för det, det kallar jag service, särskilt med tanke på att klockan inte ens var köpt där. Vi tog en trevlig lunch på Mc Donken och samtalade om livet i almänhet och om mysbyxor i synnerhet. Han är så rolig den pojken...
Efter det kollade vi på Marcus innebandymatch. En riktigt tråkig historia om jag får vara ärlig.

Det var min helg, en av de bästa på länge..
Bilder från dagarna som gått kommer vid senare tillfälle, måste lägga mig nu!
Just ja, det kanske jag glömde nämna, har anmält mig till en ny kurs i skolan... lika bra att smida medan järnet är varmt jussom!

Tack återigen alla nära och kära för en underbar helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du... nu är det dax att ändra i presentationstexten. Du ÄR ju sjuksköterska nu!

Anonym sa...

Grattis till examen! Du har varit såååå duktig!! Synd att jag missade din roliga helg, men vi får göra om den snart :)
Kram i massor!!