onsdag 28 januari 2009

svart? Svartare än svart?

En rolig incident som hände i veckan.

Jag var på lindex och såg att dom hade värsta bra priset på mascara.
Då är det ju bara att slå till jussom, fynd är alltid välkommet.
Jag stegar fram till damen i kassan med mascaran i högsta hugg! nöjd som tusan!
när hon säger vad kalaset ska gå på tycker jag det låter lite dyrt.

Konversationen nedan utspelar sig:

- Var det inte halva priset på loreál mascaran?(jag)

- Nä det gäller bara den som heter carbon black (tanten)

- jaha! vad är det för skillnad? (jag igen)

- den är svartare! (Tanten, mycket övertygande)

- Svartare? (jag, ser ut som ett frågetecken)

- Ja precis! (tanten, tittar konstigt på mig)

- Svartare än vadå? (jag igen, dumma kunden)

- öh, svart! (tanten, lite tveksamt)

- Går det? (jag igen, fan vilken dryg kund)

- hm, tja du. Tydligen! (kassörskan, medan hon slänger ett öga på den växande kön bakom mig)

- okej, jag som trodde svart var svart, okej men då tar jag den svartare då!

När jag kom ut från butiken öppnade jag mascaran för att se hur "svartare än svart" egentligen såg ut. Till min stora förskräckelse ser jag att det inte finns nån borste på mascarapinnen.
En nanosekund funderar jag över om det kanske är nån ny "svartare än svart" teknik, där man liksom ska dutta på färgen strå för strå. Sen inser jag det otroligt korkade i det jag just funderar över.
Efter en lunch och lite konsulterande av syrran och Ann-sofie går jag tillbaka och får en ny "svartare än svart" mascara.

Här går man runt och tror att man är värsta sminkgurun, och så har man helt missat "svartare än svart."
Svartare än svart visade sig vara...
ja just det
SVART!

3 kommentarer:

Sussi sa...

hehe, ja du...
Jag har varit träningsnarkoman hela mitt liv, på gott och ont så det är väl därför jag är så flitig.
Men sen så har jag ju 10 kg att gå ner också.

Kram kram!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Haha :) Man kan ju undra hur svartare svart ser ut? ;) Vad rolig du är som "ställde henne mot väggen", det hade jag aldrig vågat... Skitbra :)

Svea sa...

Hahaha! Underbart!