söndag 4 januari 2009

2009

Nytt år nya möjligheter, eller hur?
Vad förväntar jag mig av 2009 då?

Jag hoppas att jag klarar min examen i januari så att jag får hämta ut min licens som sjuksköterska.

Ett bra jobb vore ju inte heller fel, skulle sitta riktigt fint faktiskt.

Stora broren fyller 30. Alla bustips emottages....

Min lilla prins Ivar ska börja lekis, eller förskoleklass som det tydligen heter nu (vad är det för fel med lekis)

I Februari blir vi en pojke rikare i släkten, då kommer mosters nya lilla prins och lilla O blir storebror. Mysigt.

Aron fyller 3 år och blir stora killen

Jag och Marcus blir oxå ett år äldre, som vanligt med andra ord....

Jag hoppas att jag i och med mitt nya glassiga jobb som jag vill få kan investera i en till bra bil, så vi slipper köra runt i skrothögen, och slipper gnata om vems tur det är att ha finbilen (Jag brukar iofs gå segrande ur diskussionen)

Jag kanske läser lite extra strökurser, har fått blodad tand och skulle nog kunna plugga resten av livet om det inte var så dåligt med pengar när man läser...

Jag ska måla om trappen, har sagt det länge men nu ska det bli av. 2009 is the year it all happens..

Sen kan man väl få önska sig en lottvinst oxå? Det är väl inte för mycket begärt???

Ja jag får väl summera senare, så får vi se hur det gick. Jag hoppas mest på den där lottovinsten. Kanske man måste börja spela för att vinna dock... Ska ta tag i det genast.

Ha en fin dag i kylan, nu ska jag försöka plugga lite, ska skriva min sista tenta på måndag. Kanske man ska slå på stort och byta ut det vanliga tentakaffet mot lite skumpa i termosen istället. Fast å andra sidan måste jag ju köra hem, och det kanske inte är nån bra idé att dricka alkohol under tentan.....

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Kanske inte är en bra idé, men tentar lär ju bli jävligt mycket roligare att skriva med en flaska skumpa innaför skjortan! =)