söndag 1 mars 2009

Alive and kickin´

Jag har inte förblött, jag har bara varit där dit inget trådlöst bredband når.
Vi har haft en underbar långhelg i Gopshus.
Barnen har åkt slalom, eller rättare sagt, Ivar har åkt slalom och Aron har åkt störtlopp. Ivar är så duktig, han kan åka liften själv nu och plogar som bara den.
Jag har burit barn upp för backarna, tagit emot dem, dragit bob, motionerat hunden, grävt gropar i snön, skottat, kört fast skotrar i djupsnön, grävt upp skotrar ur djupsnön, lagat mat... ja ni ser. Har lite svårt att följa doktorns råd, men det verkar har gått bra i alla fall, för det känns som att jag lever.
Sen har vi ju såklart tittat på vasaloppet, stugan ligger ju brevid spåret. Det var kul, men man får passa sig så man inte blir nersnorad, dom där skidåkarna har inget vett minsann och fräser och snorar hur som helst. Äckligt är vad det är. Litet papper kan väl inte väga så mycket, det kan man väl kosta på sig att ha i fickan?

Sen har jag blivit moster igen!!! Det är så typiskt. Syrran verkar bara kunna föda om jag är bortrest, det var likadant med Oliver. Men då vet vi ju det till nästa gång, då ska jag resa bort lite tidigare så hon slipper gå över tiden.
Han är en vacker liten skapelse, ännu namnlös. Liten och skrynklig, med samma lilla arga veck i pannan som Aron hade när han var bebis. Imorgon ska jag hälsa på och sniffa på hans fjuniga lilla hjässa. Det finns inget bättre!

Bilder från helgen dyker upp, ska bara leta fram kameran, jag är säker på att jag packade ner den någonstans.

Nu blir det sängen, man blir trött av frisk luft.

Inga kommentarer: