måndag 23 mars 2009

jag gör allt... för att slippa plugga...

Dålig på att uppdatera på sistone. I know!
Det händer väl inte så himla mycket spännande kanske.
I lördags var vi hem till bror och firade honom, det bjöds härlig fisksoppa och skitgott bröd, både focaccia och rödbetsbröd. Gött serru.
Dessutom fick vi se resultatet av allt hårda slit dom hållit på med där hemma, vardagsrummet nere var förvandlat till en vit dröm. Så himla snyggt. Men jag förstår att det krävt mycket jobb, bara det rummet är väl på 40 kvm eller nåt. Det finns en hel del rum att renovera i det där kråkslottet ( mitt föräldrahem) så det är tur brorsan är seg och frugan har en hård piska (hihi).
En annan skulle väl lagt sig ner och grinat vid blotta åtanken på allt jobb som väntat.
Men hey, sån är jag.. Förresten har jag i alla fall målat lite möbler härhemma. En tv-bänk och en pall! ? Fan var det inte mer än så? Jag som tyckte jag varit så himla duktig. Jo just ja, en tallrikshylla oxå. Ha!!!
om ni bara visste hur listan ser ut med saker som måste göras här hemma... orkar inte skriva ner den här, för då måste jag tänka på det. Ja ni fattar va?

I dag har jag slitit ont med hemtentan, den ska vara inne på måndag. Varför, varför ska man ALLTID vänta till sista sekunden. Vad är det som är så j-vla roligt med att jobba med kniven mot strupen vareviga gång? Och jag som trodde hemtenta var en piece of cake..

På torsdag drar dessutom nästa kurs igång, hinduism och buddhism. Visst låter det som en kurs man måste gå om man ska bli en bra syrra? Ja, det var väl det jag tänkte.
Helt ärligt så var jag bara så less på att läsa tråkiga kurser att jag tokade till det lite och valde en kurs som verkade slapp och intressant.
Men som sagt, först väntar en helvetesvecka med plugg o åter plugg. Trök med andra ord.
Lika bra det, det snöar ju för tusan ute, SNÖAR.... det ska ju vara härlig vår nu!
Jag vet att jag bad Gud om mer snö för inte så längesen, men alltså... I take it back... och jag har fattat vinken nu Gurra (vad heter det nu igen... du skall icke missbruka herrens namn... äh) man ska inte gapa efter för mycket.

2 kommentarer:

Sussi sa...

hahaha!
Du är så rolig jämt.
Jag hade nästan önskat att dom kom till oss personligen, alla dessa lappar som skickas ut till alla stör mig.
Fegt är vad det är.

Jag glömde skriva i bloggen att en gång tog jag med mig Alva till tvättstugan, jag band hon vid dörren så hon sprang inte omkring, då kom det också en lapp om att man INTE fick ha hundar i tvättstugan.
hahaha, som om jag inte visste det.
Det hände en gång för att Elias hade somnat i vagnen på promenaden och tvättstugan är på vägen.

Det är någon bitterfitta som sitter och tittar ut i fönstret hela dagarna och inte har nåt liv tydligen.
Hur orkar man bry sig i vad folk gör?

Kram kram!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Svar: Har faktiskt spånat lite på den idén.... ;) Tack så mycket för ditt tips - så roligt att få lite feedback utifrån :) Skulle jag fråga Alva skulle nog allt bli rosa, vi få se hur det blir...

Det är alltså ditt fel att vi har så mycket snö?? ;)

Trevlig helg!
Kram Therese