söndag 15 mars 2009

söndagsseg och thinner

Åh idag är jag verkligen sådär söndagsseg, sådär seg man bara kan vara en söndag som följer efter en vinfylld lördag. Jag tror mig veta att vissa kallar det baksmälla.
Vi var hem till våra kära grannar på supergod mat igår, och för att kolla på melodifestivalen såklart. Vi ska tydligen skicka en operasångerska till Ryssland, tja varför inte? Det kan ju knappast gå sämre än sist.
Har försökt vara lite nyttig idag, målat en tv-bänk, handlat, promenerat hunden, matat barnen med våfflor. Trots det går dagen sååå sakta, vill bara att det ska bli kväll så att jag får gå och lägga mig igen.
Tyvärr hade jag visst råkat köpa oljefärg till bänken, vilket resulterade i att hela nedervåningen stinker som en gammal thinnertrasa. Dessutom hade jag visst inge lacknafta hemma, så mina armar har fått sig en ännu vitare ton än innan. Tur att man är så blek, vitfärgen smälter ihop med hudfärgen rätt fint.

Nu ska jag lägga återstående barn och sen städa upp dagens röra. Ett kojbygge i köket, kalsongkastartävling i hallen och våffelstök på köksbänken. Pust o stön... privat städerska borde vara en mänsklig rättighet.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej hopp! Ja visst är hon söt Yasmine. Fyllde 3 år i går, kan ju inte bli bättre...=) Kram på Er