fredag 13 mars 2009

härlig fredag

Ivar byggde ett avancerat torn i somras


Har haft en mysig eftermiddag med pojkarna.

Vi bakade chokladbollar efter dagis (superbra mellis... not) , lekte med den nya lekleran från biltema. (ett riktigt kanontips från skåneMalin, 39 spänn för hur mycket lera som helst i alla regnbågens färger..). Sen var boysen ute och gjorde hooden själva ett tag, det vill säga att dom sladdade med bobbarna utanför grannen och grävde lite snö på tomten, medan jag letade slalompjucks på blocket. Har ni några fina i 37-38 som står hemma och skräpar så är det bara att hojta.. Självfallet ska dom helst vara snygga och gärna gratis...
På kvällen käkade vi mysmiddag och tog en maratonkväll med barnprogram. Min favvokväll, älskar hotell kantarell och Amigo. Ivar knickrar gott till rekordbyrån, och sen vill han sitta nära när vi kollar på barda. Aron slocknade efter hotell kantarell, så han snarkade mest.

Ivar sa nåt så roligt idag... han satte lite vatten i vrångstrupen och sa
- oj, jag tror jag fick vatten i stupröret
-det heter luftstrupen säger jag och fnissar lite
"- vilket? Säger han då oförstående och tittar på mig som vore jag dummast i världen.

Nu sover mina prinsar och kungen (oh herregud vad han kommer bli mallig om han får veta att jag kallat honom kungen... eehh jag menar hovnarren) jobbar kväll.
Kvällen spenderas i ensamhet framför let´s dance .. gud va skönt.

Trevlig helg på er..

Inga kommentarer: