tisdag 31 mars 2009

frosseri....

...borde verkligen inte vara en dödssynd

Det är mycket snack om alla cravings man har då man är gravid, och visst jag hade oxå en del sjuka, men i ärlighetens namn tycker jag nog det är värre under mensveckan. ( nä jag tänker inte ta ordet lingonvecka i min mun, inte heller i skrift... it´s beneath me).
Jag sitter här ganska nöjd i soffan, men långt ifrån helt nöjd. Har varit sjukt sugen på en 250 grams frukt och mandel,
eller en stor portion baby back ribs från broken dreams.

Inget av dessa var riktigt möjligt att uppbringa såhär på tisdagskvällen, och Mackan jobbar natt och har redan åkt till jobbet.
Till slut fick jag ta till det som fanns hemma, så nu har jag tryckt i mig följande ( i följande ordning oxå) :

- 1/2 liter vaniljglass med krossad choklad
- 1 rostad macka med jordgubbssylt
- 1 kopp citronte
- 1 apelsin med socker och kanel på (faktiskt skitgott, men absolut bäst till tequila)
- 1 halv burk fetaost med vitlökssmak...


Herregud, jag säger bara det, beach 2009... it aint gonna be pretty
Jag får väl gå och lägga mig mätt men inte nöjd, och hoppas på bättre lycka imorgon.

4 kommentarer:

Sussi sa...

hahaha!
Håller med dig, den där veckans behov känns mycke större och jobbigare än graviditeten.
Skönt att mensen inte har kommit tillbaka än...

Kram kram!

Jenny sa...

Håller me dig jag me... Nog för att mensveckan är värst... Men nog fan vill man frossa alla dagar i veckan! Tror inte på nån beach 2009 för min del heller... Inhandlade just lösgodis på Rätt Pris idag, var ju billigare nu... 3.98 hg! Passa på! =)

Kram!

fina sa...

åh herregud...vi är identiska...fast jag har isåfall "lingonvecka" :_) JÄMT.. jag har sånt sjukt sockerbehov eller godisbehov så det börjar bli drygt, jag trycker i mig godis varje dag... men gött är det! jag gillar ju marabou mint aaaah!!!!

Jessica sa...

Haha vet precis! Tillslut tar man va fan som helst som innehåller socker, fett eller bara onyttiga tillsatser! Vad som helst som går ner! Jag brukar även injecera lite ister och sockerlösning för att uppnå bästa effekt!=)

Och du har helt rätt! det heter MENS!!! Mens mens mens mens! Vad är det som är jobbigt med det ordet egentligen de har ju samma betydelse..