lördag 7 mars 2009

retrokök

Jag älskar våra köksluckor. De satt i huset när vi köpte det, jag har bara vänt dem med baksidan utåt och bytt handtag. Det är skitsnyggt. Tyvärr var några luckor för slitna för att kunna vända, så dom skulle behöva bytas ut. Så jag har sökt med ljus och lykta efter såna luckor utan framgång. Till min stora förtjusning såg jag just att Kvänum har börjat nyproducera dom. Exakt samma lucka. Vilken lycka....




Så här ser våra luckor ut, nu när jag vänt dom alltså. Så nu finns möjligheten att göra om köket med samma luckor som fanns i huset från början, hur coolt är inte det? Observera att dom till och med har tagit tillbaka det gamla hederliga bakbordet. Vart tog det vägen? Det var ju hur praktiskt som helst.


Men det här vore oxå en dröm. Älskar när överskåpen är snedställda, och tänk vad praktiskt att man skjuter luckorna när man ska öppna, då slipper man få luckhörn i huvudet när man plockar ur diskmaskinen.

Bilder: www.kvanum.se

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Ja det köket nedanför är ju så coolt!Påminner mig om älskade Gammels kök.

Anonym sa...

Är det ditt kök på första bilden? Vilket stort och fint kök i så fall.

ivaron sa...

Anonym!
Nä jag önskar att det vore mitt kök, tyvärr inte. Mitt kök har bara samma luckor (ungefär) i övrigt inte så många likheter. Själva köket är stort, men dålig planerat så arbetsyta är inträngt på en liten del, resten är bara... yta! Men vi har ett stort köksbord som fyller ut lite.