måndag 9 mars 2009

Vårkänslor, galonisar och dekalkit

Idag har jag ringt och tackat ja till tjänsten som sjuksköterska vid ortopeden.
Kul va?
Det kommer bli jättebra, och jag känner mig nöjd med beslutet.

Idag är jag hemma med Ivar som fortfarande inte känns helt kry. Vi har en mysig dag och snart tänkte jag att vi skulle ta en promenad i solskenet. Lite frisk luft har ingen dött av vad jag vet. Fast det är klart, det beror nog på hur frisk luften är, det var väl några som strök med vid den där orkanen Katrina va? Allt är relativt! Ja ja, det ser inte ut att föreligga någon värre orkanrisk ute just nu.

Solen strålar och takdroppet har börjat komma. Äntligen börjar det se ut som att det finns hopp om en vår även i år. Å Tänk vad skönt med sommar.... är lite trött på att klä på barnen, det tar först en timme innan man hittat matchande vantar, sen ska man på med diverse täckbrallor och ovanpå det galonisar. Herregud det är ju inte humant egentligen. Stackars barn. Galonisar är väl det värsta som finns? Jag minns än idag hur man tvingades ner i dom där jättekondomerna varenda vår. Uscha! Nä tacka vet jag sommaren, bara att skicka ut dom som gud ( eller snarare jag och marcus) skapade dom.

Nu på morgonen har vi suttit och letat dekorplast till Ivars cross. Klart pojken ska få hotta upp crossen lite. Tyvärr hittar jag inga bra sidor. Men vi ger inte upp, bara att googla vidare.
Finns det någon därute som hittat en jättebra sida med dekalkit till en PW 50 så är det bara att hojta till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !!

Det är ok att använda min text, jag har svarat dig via mail också.
Ha en fortsatt skön dag!

Anonym sa...

Vilka söta barn du har!! :)
/Sandra

Sofie sa...

Grattis till jobbet, eller vad man säger =)
Det kommer att bli kanoners!

Kram