fredag 6 mars 2009

sjukstuga a´la Hellmans

Så klart var inte kvinnan som jag skulle prata med kvar idag när jag ringde.
Typiskt.
Hur som helst så har jag valt att ta det jobb som det finns mest framtidsutsikter i. Där har jag möjlighet att få förlängt efter sommaren, eller i alla fall timvik åtminstone. Dessutom är det nog väldigt lärorikt. Men nu får ni vänta till på måndag, törs inte basunerat ut nåt här ännu.

Inatt har vi haft kul kan jag lova.
Ivar fick monsterfeber natten till igår, han hade fruktansvärda feberdrömmar igår på dagen. Stackarn. Jag ville filma honom med mobilen, men Marcus tyckte det var oetiskt.

Aron har gick första dagen på dagis igår efter att ha varit hemma med feber. Det är rätt skönt när dom lappar över varann sådär för det skulle bli lite drygt att ha båda hemma sjuka samtidigt. Det är ju tyvärr inte precis så att dom ligger och vilar när dom är sjuka, nä då det springs och leks precis som vanligt.

I natt då.
Jo först vaknade Aron och hade ont i öronen. Så jag la mig i Ivars säng så jag skulle slippa springa så långt inatt om han vaknade. OM han vaknade... joråserrusåatt... en hel del va!
Först skulle han sova brevid mig, sen ville han ha eget täcke, sen skulle vi ligga i hans säng båda två, sen i Ivars, sen slängde han ut mig ur rummet... Efter 5 minuter kom han till vår säng och tryckte ner sig där. Då sparkade vi ut pappa så han fick sova i Ivars säng. Men då vaknade Ivar, som väckte Aron... and on and on and on... all night long..

Jag känner att jag lever idag kan jag väl säga. Dessutom har jag börjat känna mig krasslig själv oxå. I helgen jobbar Mackan natt, vilket betyder att jag har 3 härliga vaknätter alldeles för mig själv. Men ja ä int bitter...
Nu sitter vi här i soffan alla tre sjuklingar, plus en sympatisjuk pappa. Vi spelar crossspel, guitar hero, kollar på film, surfar... dagen har aldrig gått så långsamt förr.

1 kommentar:

Fru Bes Blogg sa...

jag vore väldigt tacksam om du kunde sluta att lägga ut vårt sommarhus på din blogg i ditt förra inlägg. Du kunde väl ha frågat först, jag hade faktiskt inte ens städat!! Är det magnus som släppte in dig och kameran?