söndag 29 mars 2009

Bakisdag i soffan

aaahhh... bakis!
Trött och sleten. Har just tryckt en extraflottig pizza och en halvliter påskmust men det hjälpte liksom inte. Nu ska jag och Ivar kolla på Bolt och mysa i soffan. Aron är fortfarande hos farmor så det är ganska lugnt hemma. Det var skitkul igår kväll, jag dansade så att jag har träningsvärk, spelat guitarhero worldtour (jag suger verkligen på trummor) och sjungit så att jag låter som tom waits idag. Men det var det värt.
Tyvärr är bakis inte lika kul nu när man har barn, dom går liksom inte med på att mamsen såsar i soffan hela dagen, dessutom mår inte barn bra av att äta pizza och dricka cola både till lunch och middag har jag hört.
Imorgon ska jag ta tag i min nya kurs lite mer seriöst. Håller på lyssna på en föreläsning om hinduism nu, jäklar vad komplicerat det här med religion är... Kommer aldrig lära mig det här känns det som.
Nästa helg ska vi på selma lagerlöf spa, ska bli helt underbart att bo på hotell och bara äta mat och mysa. Dessutom tror jag vi tar en tur in till Karlstad och ägnar oss åt lite shopping, det finns ju inget som är så bra för hälsan som shopping eller hur? Bättre än alla lerinpackningar i hela världen.

Nä nu ska jag ta och fortsätta med den här bakishistorian, luta mig tillbaka och bara låta dagen gå. Skönt!

Inga kommentarer: