onsdag 3 oktober 2007

Sovande barn

Nu sover mina prinsar. Så sött så sött ligger dom i sina sängar.....
Eller det stämmer egentligen inte alls, Ivar sover i våran som vanligt. Han tänker nog aldrig flytta in i sin säng igen, men det är rätt mysigt (fast när han skaffar tjej får han minsann flytta tillbaka in i sitt rum (annars blir det för trångt i sängen).

Usch, den här veckan har det varit jäkligt mycket känner jag, och då är det ändå bara onsdag idag. Har haft två riktigt långa dagar i skolan nu, och det känns i ryggen och i huvudet kan jag säga.
Sen känns det som att jag inte träffat barnen nog mycket, för dom verkligen äter upp mig när jag sätter foten innanför dörren.


En positiv sak: tvätthögen är kirrad. Äntligen ligger tvätten fint på sina hyllor i skåpen, och den verkar trivas som bara den. Tyvärr ligger det nog lika mycket tvätt till i tvättkorgen nu.
Här är anledningarna:

1: Inatt bestämde sig Aron nämligen för att ta av sig blöjan och kissa i sängen.
Jag vaknade av att han låg och gnydde och snuttade på sin snutte, som va helt våt av kiss. FRÄSCHT ARON!! Så det va bara att bädda om så gott det gick med ett sovande barn, la över ett täcke över kisset och bytte kläderna och blöjan (fast den va ju redan avtagen). La tillbaka barnet och stal försiktigt snutte av honom. Den sköljde jag upp och kastade i tumlaren (ifall han skulle ha vaknat och upptäckt att den va borta)
Ja, det va väl ungefär vad jag har pysslat med under natten... inte mycket sömn med andra ord.

2. Doris snoris löper och har roat sig med att smygsova i våran säng på dagarna..
Smart Doris, vi ser på bloddropparna att det va du som gjorde det.!!! Här ser ni puckot i närbild.

Dagens visdomsord:
Vilka idioter som helst kan kritisera, fördöma och klaga
och det är precis vad dom flesta idioter gör oxå.

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Haha doran trodde hon kunde komma undan med det, men tji fick hon! =)
Fick du ordning på länkarna?