onsdag 17 oktober 2007

Gardiner, bärgarn och blixten

Min yngsta son har en ny passion...
Blixten McQueen, alltså den lilla röda bilen i filmen bilar ni vet.
Han kommer som i nån slags trans när han får se den, och han vill se den VARJE dag.
Det började med att Ivar ville ha den filmen efter att ha sett den hemma hos sin kompis Noah, och sen har det varit hans favvofilm sedan dess. Men han har i alla fall en ganska sund syn på det där med filmtittande. Han kan kolla, men egentligen tycker han nog att det finns roligare saker att göra. Nu har det gått så långt så att Ivar faktiskt säger att han inte vill se den när Aron kommer dragandes med filmen för tionde gången... Och Aron kan tom säga att han vill se den, och det är snudd på magiskt med tanke på att han inte kan prata så mycket.
Han sluddrar fram titte tiin (blixten mcqueen) och pekar mot tv:n, och så sätter han sig i soffan.
Ivar har aldrig varit ett sånt där tv barn, han vill hellre vara ute. Det tyckte jag va jobbigt när han var lite mindre. Alla andra mammor kunde sätta på en film om dom ville "bli av med" sina ungar en liten stund. Men det kunde aldrig jag göra...
Idag kan jag nog tänka att det nog är det sundaste, barn ska inte vilja sitta still.
Aron däremot, han kan sitta still nästan hela filmen och kolla, och då är han ju bara 1,5 år ännu!
Varthän ska detta barka månne?
Är inte ögonen lite fyrkantiga tro???






Sen har jag ju satt upp nya gardiner i köket som jag kanske nämnt tidigare, här kommer bilder på resultatet. Egentligen känns det lite onödigt att göra det nu, med tanke på att man snart ska upp med julgardinerna (ja vet, ja vet, men det är faktiskt inte långt kvar) men dom va ju så fina (och så billiga) att jag inte kunde låta bli.
Min svärmor sa en ganska smart sak, -kostar gardinerna inte mer än 50 kr paret behöver man ju aldrig bry sig om att tvätta dom, då kan man ju bara köpa nya istället.
Jag tror banne mig jag ska ta henne på orden.. (för en gångs skull)

2 kommentarer:

mamma sa...

Det där med tv-tittande ligger faktiskt i släkten, om du tänker efter. Det kan ju ha hoppat över ett led, jag vet inte om ni syskon varit såna tv-freaks som er kära far och farmor.

Stolt Mamma sa...

It´s a big step for Malin...Hon håller med sin sväris!Tror jag måste skriva ner det här datumet,för det är ett historiskt ögonblick!=)
Haha bärgar´n!!Du borde sätta in ett lika som bär kollage på dom =)