torsdag 11 oktober 2007

Ny frisyr... akut

Okej, jag glömde kanske nämna det förut, men nu är måttet rågat.
När jag jobbade i måndags (ok jag vet att det är ett tag sen, men det kom liksom upp nu) fick jag en ganska syrlig kommentar av en av dom boende på psyket.
- Öh, du kanske ska ta och färga den där utväxten, så där kan du ju fan inte gå omkring....
Till saken hör att denne man är en lagom (not) rund man i sina bästa år som troligtvis aldrig varit till en frisör.....och tom han ser det. Då kan man nog kalla det akut.
Dessutom skulle det kanske vara dags att toppa lite, det börjar se ganska kluvet ut i topparna.
Har länge haft funderingar på en liten nätt lugg oxå, tycker det är så snyggt.
Men alla som känner mig är väl medvetna om att jag lider av det så kallade splitlugg syndromet.
Jag har nämligen en ganska stabil virvel i pannan. (damn you mamma)
Men men, vll man vara fin så får man väl stå ut med några föntimmar per år.
Här är några exempel på hur jag skulle kunna tänka mig....

Visst ser det sådär avslappnat busigt ut?


Eller såhär, med typ en sån här lite lugg va!! Eller egentligen ska luggen vara mer snedskuren och så ska inte övriga håret vara lika kort.

Vad tror ni?

Just ja, idag har jag värsta bästa visdomen:
Människan är det enda djur som kan rodna
men vi är kanske oxå det enda som har anledning till det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du! Du ska gå till en skitbra frisör i Borlänge som heter Tobias! Han är klockren, ärlig och ascool! Hör av dig om du vill ha numret! Han skar ur mitt hår massor, skar en kort snedlugg och grejade lite här och där. Jag har aldrig varit så nöjd någon gång! Nu har det förstås växt ut, och jag är snål...

Det är ok att du inte kan den 25:e. Så är ju livet! Nu tänkte jag fan köra, även om det bara blir me myself and I! ;)

Skulle vi ha tagit tag i den där promenaden någon dag? Kanske på förmiddagen, att jag tar svängen förbi dig efter dagis? Ja, vi rings!

Stolt Mamma sa...

Jag hejjar på första förslaget!Skulle passa tid tokbra. Trodde först att det var du när jag tittade lite snabbt på kortet =)
Värsta bästa visdomen japp håller med!!

ivaron sa...

åsa.. i desperatly need that number