torsdag 4 oktober 2007

Ivar tjejtjusaren.



Ivar har en tjej tror jag...
Idag när vi kom till dagis stod en leende Alva och väntade på honom innanför dörren. Sen fick han knacka på en hand, och då hade hon gjort en lite ask till honom.
Ivar va så söt, han blev jätteblyg. Men sen sa han att jag skulle ta hem asken så den inte skulle gå sönder eller komma bort på dagis. Ställ den högt upp så inte Doris tar den sa han.
Tänk, han är inte ens fyra och redan svärmar flickorna... hur ska detta sluta?
Fast det visste jag ju redan, han är ju en charmknutte. Det har han från mamma (not).

Idag har jag tonvis med arbete framför mig. Mitt dagsschema ser ut som följer:
- städa bilen
-byta i sängarna
-ringa rektorn för haga, för att fixa inför c-uppsatsen
-gå långprommis med Doran
-ringa leksands och gagnefs äldreboenden igen för att fiska praktikplats
-smörja in soffan
-tända i pannan
och allt detta ska ske innan klockan två för då ska jag hämta barnen på dagis...
och då kanske ni undrar vad jag gör här.... ja det kan man fråga sig!!
Schemat börjar inte gälla förens kl 10:30 har jag bestämt, nu har jag kaffetid.

dagens visdomsord:
You need chaos in your soul
too give birth to a dancing star // nietzsche

1 kommentar:

mamma sa...

Vi kvinnor hinner göra allt det du räknat upp + mycket mer. Viller bara tala om att vi har det jättebra här hos Marianne och Göran
Mamma