lördag 7 november 2009

Världens bästa låt

Såg ni idol igår?
Det gjorde jag kan jag säga, och armhåren reste sig under Rezas underbara framträdande.
Den kvinnan kan sjunga, och därför skiter jag fullständigt i om hon råkar sjunga fiss där det ska vara fish. Herregud hon skulle få sjunga rena rappakaljan och det skulle ändå låta underbart.
Att Erik fick stående ovationer av juryn fattar jag däremot inte. Visst det är en av världens bästa låtar, och visst han har väl en pampig röst kanske, men var det bara jag som uppfattade att varannan ton var halvsur, speciellt i de höga partierna? Fast å andra sidan är han ju lika smal som Freddie var när han var som sjukast i AIDS, vilket var ganska effektgivande. Nä fy på mig, man ska inte anmärka på folks utseende, det är ouppfostrat! Men han skulle faktiskt må bra av några kilon till.

Världens bästa låt var temat för kvällen, det är faktiskt ett riktigt svårt val. Man har ju haft olika "världens bästa låt" under olika perioder av livet.
Tex har jag en gång i tiden tyckt att nevermind med Nirvana var världens bästa låt.
Om jag skulle svara på frågan just denna dag skulle jag nog säga don´t stop me now med Queen, eller kanske Uprising med Muse, grymt bra låt.
Frågar du mig om en vecka så kanske jag säger nåt annat...

Inga kommentarer: