lördag 21 november 2009

Discorapport!!!

Ivar hade haft en kanonkväll, köpt en massa godis i kiosken och hängt med kusinerna Adam och Ellen. Han var så uppspelt innan discot att han skulle börja byta om redan kl 15, fast discot började 17. Men först var han och Aron och gjorde sig fina i håret, de var hos nya frissan här nere på gatan Blommans salong, en helt fantastisk frissa visade det sig, barnen blev kanonbra i håret!!! Lila tuppkammar, I say no more!!!
Discot hade varit kul tyckte han. Han dansade inga "tryck" dock eftersom Lisen inte var där (Lisen är Ivars tjej, men hon valde att "gå till stallet istället", man ska passa sig för hästtjejer). Tjejerna ville bara ha pengar och godis sa Ivar. Ivars morbror Rickard sa att det var lika bra att han vande sig, för så skulle det vara med tjejer resten av livet! Äh vadå, vi tjejer vill väl bara ha lite kärlek och omtanke?
Aron som var för liten för att gå på discot satt hemma och hoppades att Ivar skulle (and I quote) "vinna discot"!!!
När han kom hem så kollade familjen på Idol tillsammans, eller i alla fall delar av familjen. Pappan föredrog att sitta framför datorn i stället och Aron somnade. Jag å andra sidan, jag grät så att tårarna skvalade, fan va känslosamt det var igår, speciellt när Reza fick en hälsning från mamsen, då snyftades det friskt!! Reza åkte ut, så nu ska jag inte kolla mer!!!
Summa summarum en härlig kväll!!!


Ivar på väg till Discot!!!



Ivar lite senare på kvällen, precis som mamma ser han lite dimmig ut på ögonen efter en discokväll :-)

Aron tyckte idol var mycket intressant!!!

Nu ska jag nanna, ska bli så skönt med sovmorgon imorgon!

4 kommentarer:

Stamen sa...

Hur kan du skriva om Ivars helg och inte nämna hans helkväll med pöjkarna i Rättvik? Så mycket som han lärde sig om fruntimmer under dom timmarna kommer han aldrig lära sig igen. Han är numera fällärd. Frågan är väl bara om det här gynnar dig? Det får tiden utvisa:) Ivar kommer i alla fall inte ta skit av nån tjej igen:D

ivaron sa...

Ja du, anledningen till att jag inte nämnde den helkväll med "pöjkarna" som Ivar var på i helgen har kanske sina anledningar. Inte precis något man är stolt över som mamma att man låter sina små söner influeras av de s.k "män" deras pappa umgås (läs leker) med.
Och har du verkligen tänkt igenom det här? Det finns en viss risk att det är din lilla tjej som Ivar inte tänker ta nån skit av i framtiden. Då kanske du är glad över att jag lärt honom lite mer om hur man verkligen ska behandla sin kvinna....

Stamen sa...

Hon ska på klosterskola i Frankrike innan hon fyller 15... Så jag känner mig helt lugn:)

ivaron sa...

15??? Vilken värld lever du i?
Men du kan vara lugn ändå serru, jag försöker ju uppfostra mina söner till äkta gentlemän, förutsatt att inte Mackans "pöjkar" lägger sig i för mycket.