måndag 30 november 2009

julebak....

Jag och grabbarna ska baka saffransbröd..... tänkte skynda emellan med ett inlägg medan degen jäser. Visste ni att saffran är dyrt som knark nuförtiden? Det skulle säkert bli billigare att baka på kokain, även om det kanske inte skulle smaka lika bra. Men å andra sidan skulle barnen säkert bli jättesnälla efter ett par såna bullar!!

Nä nu är det dags att baka ut degen, den är på väg ur bunken. Jag tänker alltid att det är lika bra att baka på en liter när jag ändå håller på, men sen ångrar jag mig alltid när det är dags att kavla ut skiten. Att baka på en liter ger ju jättemycket bullar, men det ger även en massa jobb!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin!
Om du vill kan jag komma och hälsa på med min familj så behöver du inte fundera på om det blir för fullt i frysen. Hihi.
Kramar från Eva