torsdag 19 november 2009

assiterande snickare

Men herrejesses!
Glömde ju berätta för er om operationen igår.
Jag assisterade på en knäprotes igår, det saknades AT-läkare så då frågade dom om det kunde komma en sköterska från avdelningen och hjälpa till!
OM det kunde!!! Jag ville såklart! Fattar ni att få stå och langa borrar och stämjärn, och till och med slå lite med hammaren?? Vilken känsla!!! Det knepiga var när jag skulle hålla tre hakar med bara två händer, men med lite instruktioner gick det oxå!
Lite drygt var det nog trots allt att stå upp i 3 timmar! Varmt som fan under all skyddsutrustning var det oxå och en lampa som känns som värsta solariet.
Det bästa med allt, man blir påklädd som en liten prinsessa. Blir man lite trött och yrslig (man ska tydligen inte ta extra djupa andetag i munskyddet, då kan man lätt bli lite svimmig...) så kommer nån och serverar en vatten, torkar en lite i pannan och pysslar om en.

Tror inte jag skulle vilja jobba som op-syster dock, hellre narkossyrra då istället för hon fick i alla fall sitta på en stol. Fast å andra sidan får ju inte hon borra, och inte hamra heller!! Nästa gång hoppas jag på en höftprotes, det vore coolt!

Nä nu ska här poppas lite popcorn, är som vanligt sugen på götta!!

Inga kommentarer: