torsdag 5 november 2009

10% subba?

Jag vet att det är en massa konstigt med all mat nuförtiden, det innehåller inte alltid det man tror att det ska göra.
Som idag tex, ett av de kanske mest extrema fallen. Kycklingfiléer! Vad är en kycklingfilé? Ja tydligen så är det bara 90% kyckling i den. Jag fattar inte riktigt hur det gick till..
Om man slaktar en kyckling, skär bort filén och lägger den i en påse, vart tusan kommer de där andra 10% in i bilden? Jag trodde i min enfald att kycklingfilé var just en filé från en slaktad kyckling och inget annat!
Om man slaktade mig tex, säg att man tog och skar ut min maffiga (säkert oxå väldigt möra) biceps (tänkte skriva skinka, men vissa kanske finner det stötande) och lade den i en påse, undra vad det skulle stå på den påsen då?

"innehåller 80% människokött, 10% subba, 5% filmjölk och 5% gamla mc donaldsrester. Obs kan innehålla spår av nikotin och alkohol"

Fattade ni det där med filmjölken förresten? Efter det gamla uttrycket "har du filmjölk i armarna?"
Och visste ni en sak! Man vet att man har kass humor den dagen man måste förklara sina skämt, men den bjuder jag på!!!

1 kommentar:

fia sa...

Ha ha... hysteriskt roligt.