torsdag 26 november 2009

torsdagsrapport...

Var precis ute på en långpromenad med vovven i höstslasket...
När har snön tänkt komma egentligen?

Gick förbi en plats där det en gång fanns en fin koja, jag hade inget med själva kojbygget att göra det stod Fredrik och Thomas för. Jag och min kusin fick vara där på nåder, det var nämligen en hemlig koja. Fredrik och Thomas var ett par "grannpojkar" (inte så att vi hade några direkta grannar, men dom bodde ganska nära i alla fall) Vi fick komma och hälsa på i kojan under förutsättningen att vi "piffade" till stället lite. Vilket vi såklart gjorde med glädje, vi bar dit lite gamla tyger och en sån där gräsligt ful sidenros. Superfint blev det tyckte vi!!!
Åh vad det var spännande då, att ha en hemlig koja.
Men vad pysslar ungar med nuförtiden? Det finns ju inga kojor nånstans längre... Behöver man inge hemliga tillhåll längre eller?

Nu jobbar jag sista skiftet den här veckan sen är jag ledig hela 4 dagar och på den ledigheten har jag planerat att hinna med en hel del. Städa, adventspyssla lite (tänkte i alla fall försöka leta upp stakarna och se om nån av dom funkar), gå på husgung, byta i sängarna, sätta upp ett altantak... ja ni ser, ledig är egentligen bara ett ord som beksriver att man inte får betalt för det arbete man utför. Arbetar gör man likväl. Förutom usgunget då, det kan väl knappast räknas som arbete?

Inga kommentarer: