söndag 8 november 2009

helgrapport

Vilar ut i soffan efter en intensiv men härlig helg.

På fredagen jobbades det på dagen och kvällen spenderades i soffan tillsammans med mina prinsar framför Idol. Jag avskyr att jobba fredagar, det är ett helvete att ta sig hem efter jobbet. Kaos i trafiken, brukar välja vägen över Amsberg men just den här fredagen var jag tvungen att åka via borlänge för att tanka och handla.

Lördagen då? Marcus jobbade ju natt hela helgen, så han sov på fm. Jag tog med Aron till Falun för att heja fram fc femur i lasarettets interna fotbollscup. Efter att Erika bytt tröja och visat sig i bara sporttopp blevAron så generad att han vägrade titta längre och då var det lika bra att åka hem. Inte den reaktion Erika är van att få när hon tar av tröjan kan jag tänka mig.
Sen åkte vi och köpte en present till sötaste tjejen ever ( tacka för det när hon är så lik faster sin) som fyllde 6 år, nämligen kusin Ellen. Ivar hade hängt med moffa under förmiddagen, efter det hunnit vara på innebandyträning oxå. Så det var bara att snabbt byta om till partystassen och kasta sig iväg till kalas. Aron sov i bilen under nästan hela kalaset, men det gjorde inget för han var ändå inte bjuden. Det var lekiskompiskalas! Aron är "bara" kusin.
Just ja, efter kalaset var vi hem till härliga familjen i Svedjan och hälsade på. Mannen i huset var omtänksam nog att bjuda mig på en åktur med snabbbilen och jag såg livet passera i revy vid några tillfällen... men det suger skönt i magen.

På söndagen var det kalas igen, för samma prinsessa men nu för släkten. Lika trevligt den gången oxå det är ju alltid bra med fika. Efter det drog vi hem och krattade löv, skittråkigt men tyvärr nödvändigt. Sen åkte vi och tittade på storkusin Adams innebandymatch. Just ja, däremellan hann vi uppvakta vår egen bästa pappa Marcus men oxå världens bästa moffa Putte på fars dag.
Ja som ni hör har det varit fullt upp, men fullt upp med roligheter!
Sötaste sessan, fast för ett år sen.

Inga kommentarer: