söndag 8 november 2009

Fars Dag!

Ja vad ska man säga, jag är omgiven av underbara pappor. Får ta tillfället i akt och gratulera dem allihop idag.

Först har vi såklart pappan i huset, min älskade Marcus. Han är en helt fantastisk pappa som lever för sina barn. Han lever efter mottot " vi har ju i alla fall roligt". Med det menar jag att det kan se ut som själva fan här hemma när man kommer hem från jobbet och mitt i röran hittar man pappan och två skrattande småmonster. Då kan man helt enkelt inte bli arg. Han är inte bara en lekpappa, även om han helst skulle vilja vara det. Han är engagerad i pojkarnas intressen, han skulle gråta blod om han inte fick utnyttja minst hälften av föräldradagarna, han är omtänksam och kärleksfull, han är helt enkelt bäst och vi skulle inte överleva en dag utan honom!

Så har vi svärfar Christer. Även om han inte är min pappa så står han mig otroligt varmt om hjärtat. Han är oxå otroligt omtänksam och påstår själv att han älskar våra söner tom lite mer än vi gör. Hmm.... Han har flertalet gånger ryckt ut som barnvakt, skjutsat och hämtat oss och även vid tillfällen fungerat som hantverkare härhemma. När Ivar var lilliten kunde man ställa klockan efter Christer. Han ringde varje dag vid samma tidpunkt bara för att höra om Ivar gjort nåt nytt spännande. Världens bästa pappa oxå han och världens bästa farfar!

Och så har vi min egen pappsi Putte! Min hjälte! Den ständigt skrattande mannen som luktar lite som ettan lös och lyssnar på sorglig blues! Som nästan aldrig har vantar på sig fast det är snorkallt och inte fattar att mössan ska sitta nedanför öronen om den ska värma.
Han var fram till Marcus-eran den absolut bästa och viktigaste mannen i mitt liv. Han är såklart fortfarande det, men Marcus och han kommer på delad förstaplats nu!
Det finns ingen som honom. Han är min mall på den ideala mannen.
Rolig, omtänksam, trygg.
Jag har varit lite av en pappas flicka i hela mitt liv. Visst kan det braka loss ordentligt ibland, vi har samma temperament, Explosiva men absolut inte långsinta. Men vad gör det?
Jag älskar honom villkorslöst! Har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Han är min hjälte! (jag älskar dig oxå mamma, men det är faktiskt fars dag idag)

Men det stoppar inte där, jag har världens bästa moffa Kjell oxå! Min moffa, som faktiskt bor bara ett stenkast bort och som ställer upp så fort vi behöver det. En klippa och barnen älskar att vara hemma hos honom och gammil.

Ja ni hör, jag är en lyckligt lottad kvinna! Omgiven av världens bästa pappor!

Inga kommentarer: