söndag 29 november 2009

She´s a maniac

Hade en kanonkväll igår! nog för att dagen var en aning stressig...

Marcus kallade mig and I quote " psychobitch". Okej, han hade kanske en poäng där, jag var nog en aning psycho faktiskt. Det kom en kille som skulle köpa skotern, han hade åkt från typ Piteå eller så, så då kan man väl utgå från att han tänkt köpa skiten. Trots detta ansåg han det vara nödvändigt att göra en grundlig undersökning av skotern, på typ 2 timmar. Helt sjukt!
Samtidigt inne i huset utspelades det här scenariot: jag stressar över hur vi ska hinna med utflykten vi lovat barnen innan vi måste åka till Borlänge för att hinna med att gå ut. Barnen står i täckbrallorna i hallen och väntar och matsäcken är packad. Toppa detta med att klockan sakta började närma sig systemetstänger tiden.
Så jag gjorde vad varje kvinna gjort i denna situation.... jag skickade sms till Marcus där jag mordhotade skoterköparen om inte MArcus lyckades skynda på skiten. Sen började jag göra "jag ska skära halsen av honom" tecken till Marcus genom köksfönstret medan jag pekade på skoterköparkillen. Det hela slutade med att jag skickade ytterligare sms där jag tipsade Marcus om att det nog var bäst att han inte bjöd in fanskapet på kaffe om han ville att han skulle komma levande härifrån med skotern....

Hur som helst, 2 timmar senare ger vi oss äntligen av på den mysiga skogsturen med barnen som vi planerat. En psychobitchmamma, en stressad lite sur pappa, en motorrädd hundstackare och två förväntansfulla barn på en fyrhjuling... Det blev en snabb tur upp till skogen, rafsa ner lite ris och skit i en kasse för framtida julpynt och sen skynda hem igen. Korven stekte vi när vi kom hem, det fanns inte en chans att en grillglöd kunnat pressas in i dagsschemat.
Ja herregud, vi hann i alla fall med allt till slut, och om skoterköparkillen mot förmodan läser min blogg så får jag väl be om ursäkt för det uppenbara agg jag måste utstrålat!!! En stressad Malin är sällan en speciellt trevlig Malin!

Vi hade som sagt en kanonkväll i alla fall, och barnen hade det nog mysigt hos farmor oxå.
Idag har jag och barnen hängt med farmor på julmarknaden, det var trevligt trots avsaknaden av snö. Pojkarna träffade tomtemor, och Ivar gav henne sitt telefonnummer och det kan ju vara bra ifall det föreligger några oklarheter i önskelistan som hon kan behöva dubbelkolla!
Sen åkte vi hem och kastade upp adventsstakarna i fönstren ( och jag blev saligt lycklig när jag upptäckte att alla faktiskt fungerade), hittade adventsstaken som man ska ha ljus i och upptäckte att den var trasig, men det kirrade vi med lite trälim så nu står den på bordet. Nog är den lite sned, men det är bara charmigt!!

Pust, vi hann den här helgen oxå! Alltså vart tar alla timmar vägen?

Imorgon tänkte vi ta med killarna och åka och bowla. Ivar får vara ledig från lekis, lika bra att passa på innan skolplikten kommer och sätter käppar i hjulen för sovmorgnarna.

Inga kommentarer: