onsdag 18 november 2009

"dubbeldisco"

På fredag ska Ivar kanske gå på sitt allra första skoldisco, stora stora killen. Han påtalade att han kanske måste gå till frissan först då, och det skulle nog kanske behövas. Vi har fått en ny frissa på området, lite längre ner på gatan bara. Kanske man skulle höra med henne om hon har nån tid.

Å jag minns det där, skoldiscona alltså. Nervositeten, dansen, svettiga tryckare, den där h.o.c.k.e.y. låten som alla stod i en ring och sjöng. Minns ni den?
Kiosken, åh vad man älskade dom där små chipspåsarna i minatyr.
Har suttit och nostalgiletat efter låtar som spelades på låg och mellanstadiediscona.
Minns ni dessa?
- everything I do- Bryan Adams
- power of love - Celine Dion
- No limits - 2 unlimited
- ROCK - Shaboom
- cotton eye joe - Rednex

Undrar just vilka låtar som kommer spelas på fredag när Ivar ska gå. Vilka låtar han kommer minnas från sina barndoms discon. Rap das Armas kanske, eller nåt skit med lady Gaga vad vet jag! Jag önskar att jag kunnat vara en fluga på väggen på fredag!!!

Nu är det dags att klä på sig och göra sig klar för jobbet.

4 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Hihi ja och BananaSkids =)

Eva-Britt sa...

Dansar de tryckare nu för tiden tro. kommer ihåg när jag hämtade Rickard på hans första disco, då han dansade tryckare i kostymen som mormor sytt med Anna Larsson. Va söta de var då, man blev riktigt varm i hjärtat.

Caroline sa...

Stora ponken! Skulle också vilja vara den där flugan =) Saknar Er! Puss och kram

ivaron sa...

Vadå mamma, smet du dit tidigare och tjuvkikade????? Det MÅSTE jag oxå göra