onsdag 1 oktober 2008

Ny bild

Ny månad, ny bild, nya tag.
Visst är dom vackra mina små prinsar? Jag tycker i alla fall att dom är världens vackraste barn, men det gör nog alla mammor.

Ny kurs i skolan och inte längre lika slappt, tyvärr. Dras med en snuskig förkylning som gör att allt smakar papper. Nyser och snörvlar och känner mig ynklig och liten....
Nog om det, klaga ska man inte göra.
Skolan var det ja, fy fasen för alla dessa flumkurser!!!
Vadå omvårdnadsteoretikernas utveckling och innehåll, ni hör ju bara på namnet att kursen är aptråkig. Det har dom blandat upp med transkulturell omvårdnad som ju faktiskt är intressant och ganska spännande. Why???
Har varit på tre spännande föreläsningar igår som faktiskt gav en hel del förnyade kunskaper.

Nu har jag lyckats knåpa ihop en av uppgifterna idag, medan jag satt och tryckte i mig godis (man kan ju fundera över varför, då allt ändå smakar papper...) så nu har jag en till som väntar som ska vara klar innan måndagen. Suck, det här med framförhållning har kanske inte alltid varit min starka sida, eller så kanske man kan vända på det och säga att jag lider av tidsoptimism. Hur som helst så är det nästan alltid med kniven på strupen jag lämnar in uppgifterna.

Nu är hösten här, och med hösten väntar tv-kvällar. Alla mina favoritserier är tillbaka!
Nu laddar jag inför Greys anatomy som drar igång om 5 minuter.... Härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka söta pojkar du har :) Men tror du jag fick se nå Grey´s igår?? Thomas tittade på alla andra kanaler utom 5.an Grrr. Men då sa jag åt han att nästa vecka åker jag till Malin, Ha!
Tvålen heter: Honey, i washed the kids.