måndag 20 oktober 2008

härlig helg

Åh vilken helg vi haft, helt underbar faktiskt.
På lördagen bar det av till Borlänge för att fira Datta (farfar, barnen kallar honom Datta) på hans 60 års dag. Allt var såklart hemligt, och Ivar lyckades hålla sig för att skvallra om vad vi skulle göra. Vi åt en härlig lunch och barnen var helt underbart duktiga. Dom beställde mackaroner och köttfärssås (såklart) och åt som om dom aldrig sett mat. Sen gick dom själva fram till kyparen och beställde varsin glass med chokladsås. Så söta!
Efter det åkte vi allihop och bowlade, det var superkul. Jag får pinsamt erkänna att jag aldrig under mina 26 (snart 27) år aldrig har bowlat.... skamligt!
Ivar och Aron bowlade oxå och dom var jätteduktiga.
Senare på kvällen hade vi en överaskningsfest för farfar som blev helt perfekt. God mat, trevliga människor och idel glada miner. Ivar somnade på en bänk efter att tappert varit vaken till 23, Aron somnade i mormor och morfars knä. Det var en otroligt lyckad kväll, och jag har nog aldrig varit så stolt över att mina underbara barn är just mina. De grabbarna kan socilaisera minsann.

Här kommer en bildkavalkad, Har inget från festen tyvärr.

Ivar äter med god aptit


Aron tyckte om att vara på sturangen


Sötaste Ella hade finklänningen på sig


Grabbarna är redo för bowlingen, supersnygga i bowlingskorna


Fast Arons var några nummer för stora, något han absolut inte ville erkänna


Faster Caroline har en oklanderlig teknik....


Men mamma Malin har en något underlig teknik


Farmor applåderar när Aron slog en strikeCentrera

Ivar tar i

Och höjer händerna i segerviss glädje


En helt underbar helg som sagt! På söndagen hämtade vi ut barnens bibel jag och Ivar, och han grät lite under gudstjänsten, han tyckte psalmen var sorglig.
Han är för underbar!

1 kommentar:

Anonym sa...

exicterar barnens bibel fortfarande... oj! Den kom prästen hem till dörren med när Mikaela var liten för att mamma aldrig kom och hämtade ut den....