onsdag 8 oktober 2008

matglada barn

Ibland får man trolla med knäna.
Idag var köksskåpen otroligt tomma, frysen likaså. Ingen kände för att åka till affären, och pannkakor är inte alltid lösningen.
Tog en chansning och gjorde broccolisoppa och hembakt långpannebröd (ok det kanske inte precis är snabbmat, men barnen fick lite senare middag idag bara, no harm in that).
Trodde ungarna skulle tvärvägra, men icke.
Aron sa "mmmm gott" efter varje ny sked soppa han tog, och Ivar tyckte det var gott men undrade om vi inte kunde äta spenat och fisk imorgon istället. Va???
Fattar ni, här går man och tror att barnen vill ha falukorv och mackisar och så visar det sig att det är precis tvärtom.
Det var som härom veckan då vi var på Kupolen och skulle gå på McDonken och Aron sa, "nä inte hamburgare, jag vill ha getti och söttbullar." Så vi gick på matpalatset och barnen åt spagetthi och köttförssås istället för happy meal...
Mina barn är helt otroliga, tänk att dom äter nästan allt. Ivar har fått för sig att kött inte är bra att äta bara, men det kanske växer bort med tiden, och ingen har ju dött av lite vegetarisk kost (fast jag undrar jag....)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Dom är då för söta bara! =)

Anonym sa...

Härligt med barnens matvanor ibland... Vill Ivar ha några vegetariska recept så står jag gärna till tjänst ;P

Kram