måndag 13 oktober 2008

skolan..

Idag hade jag med mig kameran till skolan, så ni får se att jag faktiskt gör något ibland oxå.
Idag stod det metodövning på schemat, men det var inte mycket att hänga i granen.
Vi fick jättelite tid på oss för att det var så himla stressigt, men sen när vi var klara hade vi liksom en timme till övers. Konstig planering. Men om man ska se det från den ljusa sidan så har vi ju en jäkla fin utbildning på att leta artiklar och sriva uppsatser, och inte att förglömma..... referensteknik! Då kanske inte den tekniska biten är så himla viktig. Eller?
Tog lite bilder på mina studiekamrater oxå, men av deras reaktioner att döma så har dom nog ingen större lust att hamna på bild i min blogg... snart så, dom kommer inte undan. Ska ta en massa kort under vår examensfest och lägga ut här... hi hi


Vi har lärt oss när patienten ligger såhär, med uppspärrade livlösa ögon och halvöppen mun samt stora hål in i buken, så är dom troligtvis just livlösa....


Syster Malin, känns det trovärdigt? Inte? Tänk bort snusen, klockan, nagellacket och tänk er stor urtvättad landstingspyamas så kanske det går bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, patienterna var ju inte så kommunicerbara... XD
Hihi... "landstingspyjamas".

Stolt Mamma sa...

Jepp, jag kan se det framför mig...=)

Malin sa...

Hehe, våra dockor är värre. Herta och berta heter dom. Nej fram med levande försöksmänniskor för de praktiska momenten inom vårdprogrammen. Men när jag tänker efter...tvätt av nedre toalett....noooo. ok dockor tills en bättre lösning koms på då. Kram