tisdag 7 oktober 2008

Gourmanden

Just ja, kanske har berättat det förr, men så fort Marcus jobbar kvällar på helgerna försöker jag fylla tomrummet med mat. Okej nu vet jag vad ni tänker "men hallå fyller inte hon alla tomrum med mat?" jo det kan finnas en sanning i det, jag äter när jag har tråkigt, när jag har roligt, när jag är ledsen och när jag är glad, typ jämt och ständigt med andra ord. Men så här är det, när barnen gått och lagt sig samlar jag ihop allt gott jag kan hitta och fixar ihop en smaskig middag, tänder lite ljus och häller upp ett glas rött.
Den här helgen var det lite sparsmakat i skåpen, men man tager ju vad man haver och så här blev det till slut:

Kycklingfilé i balsamicosås på en bädd av ostig Ruccolasallad!

Tadaa!


Måste tillägga att kycklingen kanske eventuellt blev lite för salt, men salladen ååhhh salladen blev så sjukt god. Ni måste testa den, det kanske inte låter mycket för världen, men ni måste testa den

Jag hade detta hemma, så det fick det bli:
ruccolasallad
rödlök
tomater
riven ost
flingsalt.

Min tanke var från början att den skulle toppas med flagad parmesan, men hur ofta har man det slängades hemma? Har man däremot coopXtra:s rivna påsost så tar man det, och man tar mycket som för att kompensera. Jäklar vad gott det blev.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, en likis!! Vi kanske ska ha en gormandkväll! Nästa onsdag kanske? Igår kväll orkade jag inte ta mig många meter. Men shit va Grey´s var bra.
Hörs!