fredag 17 oktober 2008

när verkligheten slår till

Kom på idag att jag from Januari är arbetslös.... kan ni fatta, arbetslös!
Jag har aldrig varit arbetslös, och om jag har varit det så har det varit för att jag varit gravid eller bara "mellan jobb" en månad eller så. Nu är jag på allvar arbetslös, utbildad och arbetslös.
Ska börja söka jobb, men hur tusan gör man det när man inte är "färdig" än.
Har fiskat lite hos den chefen jag hade i somras, och jo han hade jobb om jag ville ha, men inte förän i April... Okej vi fixar säkert 3 månader utan lön, vi har ju bara 2 barn, avbetalningarna på huset, diverse försäkringar, el, mat och så vidare som ska betalas.
Måste verkligen hitta ett jobb, gillar inte ovisshet.
Ska ringa och höra lite och det behövs vikarier häromkring eller på lasarettet, jag vill ju helst vara på den avdelningen som jag var på i somras, men jag måste ju få in pengar fram tills dess.

Äh det finns roligare saker att tänka på en fredagskväll, tex skolarbetet som ligger och väntar.

Inga kommentarer: