tisdag 28 oktober 2008

musik

jag upptäckte idag på min kvällspromenad med Doris att jag har en mäkta spretig musiksmak.
Det här vad som finns just nu i min mobil/mp3-spelare.

The show must go on - Queen
du hast - Rammstein
sonne- Rammstein
segertåget - Maskinen
vara vänner- Jakob Hellman
apan som liknar dig - Olle ljungström
Big in Japan - Ane brun
girls just wanna have fun - Cyndi Lauper
Hobo humping slobo babe - Whale (en riktigt gammal goding)
November rain - Guns n roses
viva la diva - coldplay
They wanna know - Adam Tensta
friday I´m in love - The cure
shorty - wannadies
och sist men absolut inte minst
My everything - Barry White.

Ja vad säger ni? En aning spretande kanske....
Alla låtarna fyller en funktion, rätt vad det är kommer Rammstein och då blir jag lite aggro, sen byts det till mäktiga Queen och då blir jag upprymd och nästan salig. Cyndi Lauper får mig att bli glad, november rain är så otroligt vacker att man blir lite tårögd nästan och Ollle Ljungström gör mig nostalgisk...
Ja ni ser, under min promenad hinner jag uppleva hela känsloregistret, nästan i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag vet precis vad du menar. Samma sak för mig o min Mp3... otroligt blandat

Kram