söndag 5 oktober 2008

Lååång helg

Ja det har verkligen varit en lång, lång helg. Marcus har jobbat eftermiddag, och det finns faktisktinget som framkallar samma panik hos mig som när jag vet att han ska jobba kväll hela helgen. Ensam läggning och underhållning av barn tre kvällar på raken. Kvällar som egentligen är gjorda för mys och samvaro. Helgkvällar!!!

Fredagen gick okej, lyckades lägga Aron i skaplig tid så att jag och Ivar kunde ha någon slags myskväll i soffan.
Lördagen (igår) var en riktigt skitdag till att börja med. Båda pojkarna var helt rabiata och stojade och sprang runt som galningar. När jag var färdig att sälja dom till högstbjudande på tradera dök svärisarna oväntat upp, dom vänliga själarna har en förmåga av att alltid komma när dom som mest behövs. Dom tog med pojkarna ut på en cykeltur så att jag hann hämta andan och röja undan det värsta.

Söndag då, ja samma visa idag, så fort pappan lämnar bygget bryter galenskapen ut hos sönerna. (konstigt det där, kan det ha något med mig att göra?) Så jag tänkte att nu djävlars ska här sysselsättas. Rörde ihop en mördeg med grön karamellfärg och tänkte att nu ska vi sitta här i minst en timme eller så och knåpa ihop vackra kakor.
Ja hur slutade det då? Aron satte i sig hela sin degbit, han hade till och med deg i näsan.
Ivar var duktig ett tag och gjorde fina runda och fyrkantiga kakor.
Sen urartade det hela och slutade med att det kastades deg och pärlsocker i hela köket... suck mer arbete för mamman alltså.

Nu har jag äntligen fått lite andrum för nu är dom ute och slåss i stället (det man inte hör) en stund, jag ser dom genom fönstret och just nu kastar dom löv på varandra. Helt lugnt med andra ord.
Åh nu vill jag att det ska bli måndag och vardag igen.
En sak till, jag är otroligt imponerad av alla singelmammor och pappor därute. Hur står ni ut???

Helgen i bilder kommer under kvällen, orkar inte nu.....

Fan nu försvann dom utom synhåll.... betyder alltså att det är dags att gå ut igen.

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Mmm jag älskar oxå kvällarna ensam med Oliver...till skillnad från dig har jag 2 veckor med ensamma nätter med några helgkvällar som undantag. Lovely!not.. Å andra sidan har jag bara en..(eller 10 känns det som ibland)
Jag är oxå mäkta impad av alla singelföräldrar.=)

Svea sa...

Tja, vi orkar inte, that´s it. Vi faller ihop i en hög en fredag och gråter över att det inte finns någon som kommer att komma hem och ge en sovmorgon och ha köpt med sig en chokladkaka till tröst... Det är så vi gör...