torsdag 25 september 2008

shopping

Här ska modebloggas minsann. Nä kanske inte riktigt...

I dag har faktiskt dagen gått i shoppingens tecken.
Vi är ju bjudna på bröllop till helgen, vilket alltså betyder att jag får lov att snöra av mig basketkängorna och glida ur jeansen för en kväll.
Hur ska det gå kanske ni undrar, jo tack det undrar jag oxå.
På ett sätt tycker jag det är roligt att få klä upp sig, det är bara det att jag känner mig mer utklädd än uppklädd.
Jaja, nu har jag i alla fall införskaffat en riktigt snygg klänning, ett par (nej förresten 2 par) klicketiklackskor och såna där silkeslena strumpbyxor. Dessutom hann jag in en snabbis på IKEA och köpte lite blockljus, ett doftljus, två lampor och en lådfront på fyndhörnan som får verka som ljusbricka i köket. Låter kanske underligt, men det blev faktiskt ganska fint.

I morgon står det en del på schemat, men mestadels är det saker som jag ser fram emot.

Först ska jag ut med syster och moder i svampskogen igen, det är så härligt att vara i skogen med Doris, då ser man att hon verkligen njuter, och jag slipper vakta så himla mycket.
Sen hade jag tänkt ta tag i det här med praktikplatsen, måste försöka få till en praktikplats här i närheten, det blir sjukt dyrt att pendla till Gävle.
efter lunch ska jag hämta mina och brorsbarnen på dagis och lekis, hade tänkt att vi skulle var ute hela eftermiddagen och kanske dra av en picknick här i närområdet.
ska kanske försöka hinna förbi blomsteraffären oxå, det ser tomt ut i fönstren nu när jag tagit död på alla blommor.

På kvällen blire nog lite hemmamys, film och godis i soffan är min plan.
Efterlyser bra tips på fredagsmiddag förresten...

over and out som en viss lillasyster brukar säga.

2 kommentarer:

Eva-Britt sa...

Du har väl inte missat att Adam faktiskt går i 1:a klass numera och inte på lekis. Ser fram emot svamppromenaden jag också. Hoppas hitta trattisar idag så kan jag prova och hoppas det bara är gul trumpetsvamp jag får ont i magen av.
Mamma

Anonym sa...

Gör vår Gangsröra! Otroligt gott, enkelt och populärt.
Stek köttfärs, ha i tacokryddor, 1 burk passerade tomater, 1 burk creme fraiche, 1 burk majs och feferoni efter smak. Låt puttra ett tag. Servera sen med nachochips, sallad, salsa och guacemole.
Mums filibabba! Perfekt fredagmiddag!
// Kram kram Sofie